Tuesday, October 12, 2010

Ada Apa dengan Adam Lambert..

Siapa Adam lambert ni? Glamer sangat ke dia? Mungkin  ada yang berpandangan apa salah nya diorang nak buat konsert kat sini bagi jela,,bukan selalu pun,boleh popularkan Malaysia dimata dunia.!! 

Penulis Pening

Penulis pening,hairan dan bingung apabila kerajaan Malaysia yang dikatakan salah sebuah Negara Islam ini meluluskan permohonan untuk membuat konsert di Bukit Jalil pada 14 Oktober ini, sedangkan di Negara barat sendiri, konsert ini dibatalkan!! Semua orang kenal siapa sebenarnya Adam Lambert ni dan tahu apa gayanya ketika beraksi dipentas. Rancangan teleyisyen barat seperti Good Morning America juga pernah membatalkan rancangan Adam Lambert kerana ia dianggap sangat keterlaluan dana bercanggah sama sekali dengan batasan agama dan norma akhlak manusia. Adam Lambert juga adalah seorang artis yang secara terbuka, bukan sahaja mengaku sebagai 'gay' dan pengamal homoseks tetapi beliau turut mempamerkan aksi 'gay'nya dengan seringkali mencium dan mengucup penari lelaki serta menggayakan tarian serta aksi lucah bersama kumpulannya
.
.Dengan memperlakukan adegan lucah di pentas khalayak ramai sudah pasti ia akan meninggalkna kesan yg nagetif kepada masyarakat. Hal ini kerana, penulis merasakan kehadiran Adam limbert ini seolah-olah satu cubaan untuk mempopularkan budaya gay ini dalam masyarkat sedangkan umat nabi Lut alaihisalam pada satu ketika dahulu pernah dilaknat oleh Allah SWT gara-gara melanggar sunnatullah. Tidak takut atau gerun kah kita jika bala Allah SWT yang pernah ditimpkan kepada umat Lut alahisalam satu ketika dahulu,menimpa  sekali lagi pada kita umat Islam  pada abad ini?? Sesungguhnya bala  Allah SWT yang ditimpakan kepada umat manusia adalah kepada seluruh umat manusia,tidak kira pada orang Islam mahupun orang bukan Islam.

Kita selaku mahasiswa Islam seharusnya cakna dan bimbang dengan isu-isu seperti ini,kerana ia melibatkan maruah agama Islam yang kita cintai ini. Penulis merasakan jika seseorang yang mengaku beragama Islam namun masih tidak tersentuh atau sensitive maka dayuslah dia atau dengan kata lain, dia perlu tanya balik iman mereka. 
Ayuh!! sama -sama kita BANTAH KONSERT INI..

Wallahulam,,,,,

No comments:

Post a Comment